Aleksander Radomski

Zaczął się remont linii kolejowej 405

Na trasie Słupsk-Miastko nie pojedziemy pociągiem POLREGIO, lecz autobusem zastępczym z logo firmy. Przewoźnik od dziś uruchamia komunikację zastępc Fot. Łukasz Capar Na trasie Słupsk-Miastko nie pojedziemy pociągiem POLREGIO, lecz autobusem zastępczym z logo firmy. Przewoźnik od dziś uruchamia komunikację zastępczą.
Aleksander Radomski

Ruszył dzisiaj (poniedziałek, 3.07) remont linii kolejowej numer 405: na razie na odcinku od Słupska do Miastka. Fragment między Ustką a Słupskiem modernizowany będzie po zakończeniu sezonu turystycznego.

Zakres prac zakłada wymianę sieci torowiska. Zadecydowano więc o wstrzymaniu ruchu i uruchomieniu od dzisiaj (poniedziałek) autobusowej komunikacji zastępczej.

Autobusy w trasę wyruszą sprzed dworców. W Kobylnicy, Widzinie, we Wrzącej Pomorskiej i Kępce zatrzymają się na przystankach PKS-u. Przewozy Regionalne zapewniają, że rozkład jest taki, aby pasażerowie jak najmniej odczuli niedogodności związane z tymczasowym brakiem połączeń kolejowych.

Uwaga, przejazd odbywać się będzie na podstawie biletu kolejowego. PR zaznacza w swoich komunikatach, że nie będzie możliwości przewozu rowerów i wózków, jednak jak nas zapewniono, jeśli wózek będzie składany, to można zabrać go z sobą. Autobusy mają być klimatyzowane i niskopodłogowe.

Godziny odjazdów autobusów

Autobusy nie będą dojeżdżały bezpośrednio do wszystkich stacji kolejowych, ale, jak informuje przewoźnik, pasażerowie będą korzystać z przystanków zlokalizowanych w innych, bardziej dogodnych dla nich miejscach wskazanych w rozkładzie jazdy.
Z Miastka autobusy odjadą o godz.: 4.02, 4.37, 5.49, 11.30, 14.46, 15.50 i 17.35. W przeciwnym kierunku o: 7.30, 11.00, 12.40, 13.40, 15.29, 16.10 i 19.45. Trasę mają pokonywać w czasie około dwóch godzin. Jedna para autobusów będzie kursowała do i ze Szczecinka. Odjazd ze Słupska o 7.30, przyjazd do Szczecinka o 10.58. Ze Szczecinka autokar wyruszy o 4.32, w Słupsku będzie o 7.17.

Ustka później

Przypomnijmy, że początkowo zarządca infrastruktury, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zakładała rozpoczęcie prac trzeciego września, jednak w związku z pojawieniem się możliwości wcześniejszego rozpoczęcia robót termin realizacji został przyspieszony. Zamknięcie tej linii od Słupska od Szczecinka ma potrwać do 9 grudnia tego roku. Fragment od Słupska do Ustki nie będzie modernizowany w sezonie. W tym przypadku prace powinny rozpocząć się dopiero po wakacjach.

Nowe tory

W ramach inwestycji przebudowane zostanie blisko 90 km linii kolejowej na odcinku od granicy województwa pomorskiego do Ustki. Inwestycja przewiduje wymianę sieci trakcyjnej oraz torowiska, wzmocnienie podtorza, a także przebudowę 53 przejazdów kolejowych, 8 wiaduktów oraz 4 mostów. Zrewitalizowanych zostanie także 26 peronów - obiekty zyskają nowe oświetlenie, wiaty ochronne oraz elementy małej architektury. Dodatkowo na stacji Kępice powstanie pod torami nowe przejście dla pieszych. Co więcej, wykonane zostaną również prace z zakresu branży telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej, sanitarnej oraz sterowania ruchem kolejowym.

Po zakończonej modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą na trasie do 100 km/h, a towarowe do 80 km/h. Niestety, linia nie zostanie zelektryfikowana. Zwiększyć ma się za to siatka połączeń. Takie zapewnienie złożył Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Aleksander Radomski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikbaltycki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.