Tory kolejowe odcinają od miasta i paraliżują życie mieszkańców dzielnicy Orunia - św. Wojciech - Lipce. Wkrótce ma być bezpieczniej
O bezkolizyjne przeprawy przez tory magistrali kolejowej E-65 zarówno dla pieszych, jak i aut mieszkańcy gdańskiej Oruni walczą od wielu lat. Nad projektem dwóch wiaduktów - samochodowego i kolejowego od ponad roku pracuje już Transprojekt Gdańsk. Teraz ogłoszono przetarg na projekt tuneli dla pieszych. Ma być on gotowy do lutego 2020 roku.
Tory linii kolejowych 226, 721 do Portu Północnego i międzynarodowej magistrali E-65 odcinają od miasta i paraliżują życie tysięcy mieszkańców dzielnicy Orunia - św. Wojciech - Lipce.
Co jakiś czas dochodzi tu także do tragedii. Choć w ostatnich latach śmiertelne zdarzenia były w większości samobójstwami, to do dramatów dochodzi też wskutek przechodzenia przez tory w niedozwolonych miejscach czy przy opuszczonych szlabanach. Ich liczba zwiększyła się dramatycznie, gdy na tory wprowadzono pociągi pendolino. Każdy taki wypadek paraliżował życie dzielnicy.
- Jaki magistrat ma pomysł na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców Oruni?
- Skąd miasto pozyska środki na modernizację przejścia?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.
już od
2,46 ZŁ /dzień