Rośnie ranga Gdańska na mapie transportowej świata

Czytaj dalej
Fot. Kazimierz Netka
Kazimierz Netka

Rośnie ranga Gdańska na mapie transportowej świata

Kazimierz Netka

Nowe połączenie żeglugowe z Dalekiego Wschodu do terminalu DCT zainaugurowane.

Gdańsk staje się coraz ważniejszym miastem na mapie transportowej świata. Nie tylko dla Unii Europejskiej, ale również dla Dalekiego Wschodu. Trasa oceaniczna i morska już na dobre połączyła np. Hongkong ze stolicą województwa pomorskiego.

Przypomnijmy, że do Gdańska regularnie zawijają już statki aliansu 2M (Maersk, Mediterranean Shipping Company i Hyundai Merchant Marine).

Regularnie zawijają też do Gdańska jedne z największych kontenerowców świata, a niebawem możemy się spodziewać, że niektóre rejsy z obecnie realizowanymi przeładunkami w Rotterramie i Hamburgu zostaną przeniesione do Gdańska - takie zapowiedzi padły wczoraj, podczas oficjalnej inauguracji w Gdańsku nowego serwisu kontenerowego, kolejnego aliansu żeglugowego i zawinięcia pierwszego kontenerowca w ramach nowego połączenia żeglugowego.

Teraz terminal kontenerowy DCT w Gdańsku rozpoczął współpracę z sojuszem topowych linii żeglugowych o nazwie Ocean Alliance, w którego skład wchodzą CMA CGM Group, COSCO Shippng, OOCL oraz Evergreen.

Bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do Polski będzie docelowo realizowane przy użyciu największych jednostek we flocie armatorów z grupy Ocean Alliance o pojemności od 19 tys. TEU do 21 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). Przykładem takiego statku jest właśnie CSCL Arctic Ocean o pojemności ok. 19 tys. TEU, który zacumował we wtorek przy nabrzeżu DCT Gdańsk. Statek ten należy do armatora COSCO Shipping.

Największe pływające jednostki będą regularnie co tydzień przypływać do DCT Gdańsk, przywożąc towary bezpośrednio z Azji do Polski, a ich trasa wygląda następująco: Shanghai, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapore, Felixstowe, Rotterdam, Gdańsk.

- Jesteśmy bardzo dumni, że członkowie sojuszu Ocean Alliance wybrali nasz terminal, aby zapewnić bezpośrednie połączenie z polskim rynkiem, a także użyć DCT jako platformy do zaoferowania dalszych przewozów na Bałtyk oraz szybsze połączenia z zapleczem lądowym - komentuje Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk.

W ramach nowego, regularnego połączenia sojuszu oceanicznego pod koniec czerwca 2017 roku DCT Gdańsk spodziewa się największego statku kontenerowego na świecie należącego do armatora OOCL, o nazwie OOCL Hong Kong i pojemności ponad 21 tys. kontenerów.

- Statek ten spodziewany jest 27 czerwca - zapowiedziała Alina Mach, generalna menedżerka OOCL Poland.

Do końca I kwartału 2018 roku do Gdańska mają już zawijać wszystkie olbrzymie kontenerowce OOCL. Na tym nie koniec rozwoju obsługi kontenerów w Gdańsku. OOCL bada możliwość przeniesienia z Hamburga i Rotterdamu do Polski połączeń przeładunkowych.

Przeniesienie z innych krajów do Polski możliwości przeładowywania kontenerów przeznaczonych np. dla Rosji, do Finlandii zapowiedział też Roman Łysik - generalny menedżer CMA CGM Poland. Ten transport z Gdańska do innych portów nad Bałtykiem może odbywać się we współpracy z partnerami CMA CGM lub własnym dowozowcem - feederem wspomnianej grupy.

Bohdan Kozaczuk, wiceprezes COSCO Shipping Lines Poland, zwrócił uwagę na rekordowo krótki czas transportu kontenerów. Rejs z Szanghaju do Gdańska trwa 38 dni.

- COSCO zajmuje 4 pozycję na świecie pod względem pojemności statków. Naszym celem jest odzwierciedlenie tego również na terenie Polski - powiedział prezes Bohdan Kozaczuk.

Kazimierz Netka

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

plus.dziennikbaltycki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.