Letnia pora sprzyja utracie wagi

Czytaj dalej
Fot. istockphoto
Ilona Burkowska

Letnia pora sprzyja utracie wagi

Ilona Burkowska

Słoneczna pogodna sprawia, że mamy więcej energii a dłuższe dni dodają nam motywacji do działania i gubienia nagromadzonych zimą zapasów tłuszczyku. Zatem do dzieła!

Dlaczego warto odchudzać się latem? Aleksandra Majsnerowska - dietetyk kliniczny FoodMed Centrum w Zielonej Górze mówi, że powodów jest kilka:

- W okresie letnim, słonecznym, zyskujemy dużo więcej energii do życia dzięki odpowiedniej suplementacji witaminy D3, mamy lepszą odporność oraz dzięki dłuższym dniom więcej czasu na aktywność fizyczną. Sezon letni obfituje w świeże owoce i warzywa, dzięki którym możemy komponować zdrowe posiłki i skuteczniej pozbywać się zbędnych kilogramów.

Pytanie jednak nasuwa się samo: jak odchudzać się mądrze. - Nie istnieje jedna skuteczna dieta redukcyjna dla każdego z nas więc nie sięgajmy po szybkie rozwiązania, czy suplementy diety, do których zachęcają nas niejednokrotnie w reklamach –przestrzega ekspertka. I dodaje, że monodiety, które składają się tylko z kilku produktów w dłuższym czasie będą skutkować niedoborami, więc do takich rozwiązań nie zachęca. Poleca za to racjonalne i zdrowe odżywianie, oparte na diecie bogatej w świeże owoce i warzywa, które są bogactwem witamin i minerałów.

- Codziennie starajmy się zjeść jedną porcję owoców, które są doskonałym źródło witamin A, E i C oraz związków aktywnych biologicznie tj. flawonoidy, karotenoidy. Ciemnoczerwone owoce to największe źródło naturalnych antyoksydantów, zatem pamiętajmy o systematycznym spożywaniu wiśni, porzeczek, żurawiny, aronii, malin, czerwonych winogron czy jagód. Poza tym owoce i warzywa charakteryzują się niską kalorycznością, więc możemy jeść je praktycznie bez ograniczeń – podpowiada dietetyczka. I dodaje, że latem szczególnie powinniśmy zadbać o odpowiednią podaż płynów. Przyjmuje się, że na ogół powinniśmy dostarczać ok. 1,5-2 litry płynów w ciągu doby pod postacią wody, zup, soków, kawy, herbaty itp. - W upalne dni spożywajmy produkty, które naturalne dodatkowo nas nawodnią i schłodzą nasz organizm np.: arbuz, ogórek, cukinia, kabaczek, sałata, pomidor, botwinka, szpinak. Polecam też chłodne zupy tj. gazpacho ze świeżych pomidorów z dużą ilością świeżej bazylii, czy chłodnik litewski na bazie botwinki maślanki z dużą ilością świeżego kopru. Kiedy pojawią się upalne obrzęki pijmy koktajle owocowe z dodatkiem ogórków i natki pietruszki, które wykazują działanie moczopędne – podpowiada A. Majsnerowska.

A jak utrzymać piękną sylwetkę również po wakacjach? Ekspertka tłumaczy, że nie ma zmiłuj i oprócz diety ważna jest aktywność fizyczna, bo na zdrowie oraz piękną i szczupłą sylwetkę powinniśmy pracować cały rok. Równie ważne utrzymanie wyrobionych latem nawyków zdrowego odżywiania się.

Ilona Burkowska

Gdy dzwonicie do „Gazety Lubuskiej”, to zwykle ja podnoszę słuchawkę... W dziale łączności z Czytelnikami pracuję od 8 lat. Pomagam, podpowiadam, dzwonię, piszę pisma, kontaktuję Was ze specjalistami. Działam z Wami i dla Was. I to właśnie uwielbiam w tej pracy.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikbaltycki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.