Kontrowersje ws. dojazdu do nowego bloku przy ul. Nakielskiej w Bydgoszczy. Radni zadają pytania

Czytaj dalej
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz
Wojciech Mąka

Kontrowersje ws. dojazdu do nowego bloku przy ul. Nakielskiej w Bydgoszczy. Radni zadają pytania

Wojciech Mąka

Przy ul. Nakielskiej 46 kończy się budowa bloku na 130 mieszkań z podziemnym parkingiem. Radni pytają, jak będzie można do niego dojechać. Okazuje się, że wjazd od strony Kanału Bydgoskiego będzie tylko dla służb ratowniczych.

Bydgoscy radni pytają, czy przy tak dużej inwestycji mieszkaniowej połączonej z podziemnym parkingiem jeden dojazd do kompleksu ze 130 mieszkaniami wystarczy.

- Kompleks położony jest między ulicą Nakielską z Kanałem Bydgoskim - zwraca uwagę w interpelacji Szymon Róg, radny PiS. - W związku z tym proszę o informację, czy do kompleksu będzie tylko dojazd od strony Nakielskiej, czy decyzja administracyjna przewiduje również dopuszczenie dojazdu od zaplecza, to jest od Kanału Bydgoskiego?

Tylko na ratunek

Projekt budowlany zatwierdzono już w roku 2018. Wtedy ratusz udzielił też pozwolenia na budowę. - Budynek komunikacyjnie będzie obsługiwany poprzez wjazd z ulicy Nakielskiej - informuje Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. Prezydent zwraca uwagę, że projekt takiego rozwiązania został zaakceptowany przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

- Wjazd od strony północnej (czyli Kanału Bydgoskiego - przyp. red.) jest przewidywany tylko dla uprzywilejowanych pojazdów straży pożarnej - dodaje prezydent.

Epidemia opóźnia

- W związku z sytuacją epidemiologiczną (w I połowie roku) wystąpiły liczne przerwy w profilowaniu ulic gruntowych.W ślad za tym mamy przesunięcia w planowanym równaniu dróg zgodnym z „Harmonogramem równania dróg” - informuje Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP. - Obecnie prace prowadzimy w normalnym trybie i będziemy robić wszystko by zrealizować od końca roku zamierzone zadania.

W Bydgoszcz realizowane są liczne programy zmierzające do utwardzania ulic gruntowych. Zadania konsultujemy z mieszkańcami i radami osiedli. W ciągu ostatnich pięciu lat powstało 35 kilometrów ulic osiedlowych z twardą nawierzchnią. Wydaliśmy na ten cel ponad 94 mln. zł.

W ostatnich latach twardą nawierzchnię zyskało ponad 120 odcinków miejskich dróg. Najwięcej zrealizowanych zostało w oparciu o wieloletni program utwardzania ulic gruntowych – ponad 10 kilometrów. Korzystając z wielu innych programów i działań zrealizowanych została znacznie więcej inwestycji ułatwiających dojazd i dojście do wielu posesji.

Ulice, dla których powstaje dokumentacja projektowa, typowane są między innymi na podstawie takich parametrów jak: gęstość zaludnienia, ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi), wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu.
W ramach zadań mogą być brane pod uwagę również: przepuszczalność gruntu czy częstotliwość przejazdu pojazdów ciężarowych (utwardzanie ulic gruntowych płytami ażurowymi). Dodatkowo sami mieszkańcy również mogą uczestniczyć w realizacji konkretnych zadań drogowych (Program 25/75) lub zgłaszać je do realizacji w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Na realizację programu w latach 2016-22 zabezpieczono ponad 130 mln zł. Co roku na budowę ulic osiedlowych gwarantowanych jest nie mniej niż 17 mln zł. Środki, których nie można wykorzystać w danym roku, przechodzą na rok następny.

Wojciech Mąka

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.