Paweł Rydzyński

Jak poprawić transport publiczny na Pomorzu? Siatka połączeń pomorskiej kolei coraz większa

Jak poprawić transport publiczny na Pomorzu? Siatka połączeń pomorskiej kolei coraz większa Fot. PKM
Paweł Rydzyński

Inwestycje w sieć kolejową na Pomorzu powinny pociągnąć za sobą znaczące zmiany w ofercie połączeń pociągów w naszym regionie. Aby wykorzystać realizowane inwestycje do maksimum, siatka połączeń powinna wyglądać nieco inaczej niż obecnie.

Pomorze spośród wszystkich regionów w Polsce (z Mazowszem włącznie) posiada największy potencjał do rozwoju kolejowych przewozów aglomeracyjnych. Licząc łącznie linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz „starą” linię SKM, daje to 50 km torów całkowicie wydzielonych dla ruchu aglomeracyjnego. Poza tym, zmodernizowane zostały w ostatnich latach magistrale kolejowe do Warszawy i Poznania przez Bydgoszcz, wyremontowano trasy z Gdyni do Kościerzyny (fragment legendarnej „magistrali węglowej”) wraz z odnogą do Kartuz, a także trasa z Redy do Helu. Za kilka tygodni zakończą się remonty tras z Ustki przez Słupsk do Szczecinka i z Malborka do Grudziądza.

Pozostało jeszcze 91% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Paweł Rydzyński

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.