Droższe tankowanie może dobić mniejsze firmy przewozowe, także w naszym regionie

Czytaj dalej
Fot. Karolina Misztal
Marek Weckwerth

Droższe tankowanie może dobić mniejsze firmy przewozowe, także w naszym regionie

Marek Weckwerth

Początek przyszłego roku przyniesie wzrost opłaty paliwowej. Jest niewielka, ale i tak wpłynie na podwyższenie kosztów życia.

Podwyżkę obwieścił w Monitorze Polskim minister infrastruktury.

Opłata za 1000 litrów benzyn silnikowych oraz wyrobów powstałych ze zmieszania benzyn z biokomponentami będzie wynosić 138,49 zł (w porównaniu do obecnej 133,21 zł). Zatem podwyżka sięgnie 5,28 zł na każdych 1000 litrach.

Za 1000 l olejów napędowych, wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami oraz biokomponentów stanowiących samoistne paliwa opłata wyniesie 306,34 zł (teraz 297,61 zł). To więcej o 8,73 zł.

Z kolei za 1000 kg gazów trzeba będzie odprowadzić 170,55 zł (teraz 164,61 zł). Tu podwyżka wyniesie 5,94 zł.

Rząd zapowiada, że wpływy z opłaty paliwowej zasilą w 80 procentach potrzeby Krajowego Funduszu Drogowego, a w 20 procentach Funduszu Kolejowego.

Jak podwyżki cen paliwa wpłyną na polską branżę transportową? Czytaj w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 77% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Marek Weckwerth

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

misiekle

W 2004 roku cena litra paliwa wynosiła ponad 3 złote, a urzędowy ryczałt za kilometr został wtedy podniesiony do 0,84 zł. Dzisiaj paliwo kosztuje około 5 zł, a urzędowy ryczałt za kilometr nadal wynosi 0,84 zł. Piszecie o firmach transportowych, które rozliczają się w cenach umownych, że są w takiej trudnej sytuacji, a co maja zrobić firmy, które MUSZĄ rozliczać się po cenie urzędowej ? To tylko koszty paliwa, a gdzie o wiele wyższe pozostałe koszty eksploatacji - ubezpieczenia, przeglądy, pozostałe materiały eksploatacyjne ? Tak ciężko mają nie tylko firmy wyłącznie transportowe, tylko każda, która do prowadzenia działalności używa samochodu, służbowego, czy prywatnego.

plus.dziennikbaltycki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.