Czy jesteśmy mentalnie gotowi na nowoczesne biurowce?

Czytaj dalej
Bartosz Kwilman

Czy jesteśmy mentalnie gotowi na nowoczesne biurowce?

Bartosz Kwilman

Od kilku lat obserwujemy ewolucję przestrzeni biurowej w Polsce - do naszego słownika na stałe weszły słowa typu open space czy modern office.

Jesteśmy również w trakcie jednej z większych zmian na rynku pracy, która wiąże się z coraz młodszymi pracownikami oraz wszechobecną technologią. Jak w dzisiejszym świecie wygląda pojęcie biura? Do jakich celów jest ono teraz używane i co tak naprawdę to znaczy dla organizacji? Czego wymaga od przestrzeni biurowej użytkownik?

Firma doradcza CBRE, bazując na wieloletnim doświadczeniu w realizacji projektów aranżacji powierzchni biurowych, postanowiła zbadać percepcję przestrzeni biurowej w Polsce. W ramach badania zapytano ponad 500 pracowników, czego oczekują od biura oraz jakie mają doświadczenia związane z pracą w różnych typach powierzchni biurowej. Wyniki ankiety zostały przedstawione w raporcie „How we want to work?” Co z niego wynika?

Realnie mamy do czynienia z trzema typami aranżacji biur - gabinetowe, typu open space oraz najnowsze - biura elastyczne. Wyniki badania pokazały, iż niezależnie od roli pełnionej w firmie, poglądy ankietowanych na temat kluczowych aspektów układów biurowych są zbliżone.

Głęboko zakorzenione przyzwyczajenia Polaków sprawiają, iż nadal preferowana jest praca w dobrze znanym układzie gabinetowym. Młoda generacja pracowników jest trochę bardziej otwarta na nowe rozwiązania, a co za tym idzie są one bardziej pozytywnie oceniane. Opinia o nowoczesnych aranżacjach powierzchni zmienia się w zależności od poziomu doświadczenia pracy w takim układzie.

Osoby, które miały okazję korzystać z dobrodziejstw biur elastycznych, takich jak niestandardowe miejsca pracy, np. pokoje do pracy cichej, kanapy czy fotele, czy przestrzenie kreatywne, wykazują większą chęć i rozumienie tego typu konceptu.

Bartosz Kwilman

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.