Chrapka na własne grunty i na biznes

Czytaj dalej
Fot. Maria Eichler
Maria [email protected]

Chrapka na własne grunty i na biznes

Maria [email protected]

Jako dobre ocenia spotkanie z posłem PiS Aleksandrem Mrówczyńskim burmistrz Chojnic Arseniusz Finster. To nie była krótka rozmowa.

Jak podkreśla, sam jest apolityczny. I nie zamierza siedzieć z założonymi rękoma tylko dlatego, że PiS ma może jakieś plany wobec samorządów i obecnej „konkurencji” w postaci rządzących teraz włodarzy, niekoniecznie sympatyzujących z tą opcją.

Spotkanie trwało 1,5 godziny i pozwoliło obydwu stronom poruszyć najbardziej newralgiczne sprawy. Czego burmistrz Arseniusz Finster oczekuje od posła PiS?

- Zaangażowania w tematy, które są dla nas najistotniejsze - mówi Finster. - Np. w sprawę węzła dla obwodnicy zachodniej, który mógłby być zrobiony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Burmistrzowi marzy się też nowy teren pod inwestycje w strefie Chojnat. W sumie można by tak pozyskać ok. 40 ha dla potencjalnych inwestorów i przeszkodą nie jest to, że są tam cztery posesje. Za to nie pomaga fakt, iż całość jest w wieczystym użytkowaniu Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin, a należy do Skarbu Państwa. - Najlepiej byłoby, abyśmy mogli wszystkie te grunty wykupić, a jest ich na terenie miasta ok. 300 hektarów - podkreśla Finster

Poseł miałby pilotować ten pomysł, który może oznaczać wydatek kilku milionów złotych. - Chcielibyśmy stworzyć park technologiczny - mówi burmistrz. - Swobodnie rozporządzać tą ziemią, bo wiadomo, ona nie może długo leżeć odłogiem... A tam są media, jest dobre skomunikowanie...

Na marginesie burmistrz informuje, że cieszą go plany rozwojowe firmy Seko i zakładu Kazimierza Gintera, które zamierzają nabyć ziemię od PKP i miasto w tym pośredniczy.

Tematy podjęte przez Finstera zostały przyjęte przez posła, który chce pomagać.

Sam upomina się o budowę ul. Czereśniowej w Chojnicach, bo to jeszcze temat wrzucony mu przez mieszkańców, gdy był radnym powiatowym. I już dostał obietnicę, że w tym roku będzie zrobiona. Poza tym Mrówczyński będzie zabiegał o modernizację całej drogi 212, a nie tylko jej części, o zwiększenie liczby połączeń kolejowych w regionie i o nadanie drodze 22 statusu szybkiego ruchu.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.