Chcesz dostać dobrą pracę? Udowodnij, że czytasz książki

Czytaj dalej
Fot. FOT. Krakowskie Biuro Festiwalowe
Paweł Gzyl

Chcesz dostać dobrą pracę? Udowodnij, że czytasz książki

Paweł Gzyl

Akcja. Czternaście dużych krajowych firm z różnych branż gospodarki postanowiło postawić ubiegającym się o etat nietypowy warunek - muszą czytać książki. Skąd taki pomysł?

Organizatorami kampanii „Czytaj PL” są Krakowskie Biuro Festiwalowe i platforma Woblink.com, a celem jest promocja czytelnictwa.

Do akcji przystąpiło czternaście firm z całego kraju o lokalnym i międzynarodowym zasięgu. Są to: Agora, Answear.com, El Padre, Freshmail, Hand Made, Idea Bank, Interia.pl, Medicine, MJCC, My Works, Salesmanago, Twojemeble.pl, Walraven i Wawel. W prowadzonych przez nie rekrutacjach poszukiwane są osoby, które oprócz odpowiednich kwalifikacji na konkretne stanowiska, doświadczenia zawodowego, czy znajomości języka obcego, muszą też wykazać się czytaniem książek.

W przypadku niektórych ofert pracy czytanie książek stanowi dodatkowy atut starającej się osoby, a w pozostałych - jest po prostu „mile widziane”. Czasem firmy zachęcają potencjalnych pracowników do podzielenia się tytułami ich ulubionych lektur. Wszyscy pracodawcy biorący udział w akcji zdecydowanie jednak premiują czytających kandydatów. Zyskują tym samym tytuł „Pracodawcy Przyjaznego Czytającym”, a także zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu.

- Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni - mówi Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego. - Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do prowadzonych przez nich firm. Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży - dodaje Helbin.

Aktualnie można znaleźć w internecie 25 ogłoszeń o pracy z wymogiem czytania książek. A poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska, jak specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager czy konsultant techniczny.

- Pytanie o czytanie książek nie jest oczywiście tym najważniejszym. Ale jest zadawane, ponieważ odpowiedź na nie pokazuje zainteresowania kandydata na dane stanowisko. I co najważniejsze, nie jest ono inwazyjne, wprowadza do rozmowy kwalifikacyjnej element rozluźnienia i pozwala aplikantom na głęboki oddech. Dlatego zawsze reagują na nie pozytywnie - powiedziała nam Magdalena Polczyk, specjalistka ds. HR w krakowskiej firmie Wawel SA, produkującej znane wyroby cukiernicze.

Kampania „Czytaj PL” jest dofinansowana ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Pracodawcy mogą do niej nadal przystępować. Informacje: www.czytajPL.pl.

Paweł Gzyl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.