rozm. Tomasz Rozwadowski

Cambridge Analytica, czyli wyborca towarem. "Ucierpiały głównie wizerunek i interesy Facebooka"

Cambridge Analytica, czyli wyborca towarem. "Ucierpiały głównie wizerunek i interesy Facebooka" Fot. 123rf
rozm. Tomasz Rozwadowski

Informacje na temat użytkowników Facebooka w niekontrolowany sposób trafiały do aplikacji Cambridge Analytica, a tam mogły być wykorzystywane do wpływania na wyniki głosowań. Rozmawiamy z Pawłem Wieczorkiem, medioznawcą z Uniwersytetu SWPS.

Cambridge Analytica, czyli wyborca towarem. "Ucierpiały głównie wizerunek i interesy Facebooka"
SWPS Paweł Wieczorek

Stanowczo zdementowano informację, że wpływ na wynik wyborów prezydenckich w Polsce, w wyniku których prezydentem RP został Andrzej Duda, miała aplikacja Cambridge Analytica. Czy ta aplikacja zmieni sposób uprawiania polityki?
Aplikacje są tylko i wyłącznie programami komputerowymi. Niczym więcej.

W dalczej części artykułu przeczytasz:

  • Czy aplikacja Cambridge Analytica zmieni sposób uprawiania polityki?
  • Źródłem danych był Facebook. Jak na niego to wpłynie?
  • Czy wyborcy mogą zmienić swój stosunek do demokracji, wiedząc, jak są manipulowani?
  • Czy Cambridge Analytica będzie nadal w użyciu?
Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
rozm. Tomasz Rozwadowski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikbaltycki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.