Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Marta Danielewicz

Branża hotelowa w Poznaniu rośnie w siłę. To złoty biznes

Na początku roku otwarty ma zostać Hampton by Hilton przy ul. Św. Marcin. Fot. Łukasz Gdak Na początku roku otwarty ma zostać Hampton by Hilton przy ul. Św. Marcin.
Marta Danielewicz

Branża hotelowa w stolicy Wielkopolski rozwija się w błyskawicznym tempie. Tylko w ciągu dwóch ostatnich lat w Poznaniu przybyło kilka nowych hoteli.

Hotel DeSilva Premium Poznań na Piekarach, obiekt sieci Focus przy ul. Serafitek, Hotel Altus w jednym z budynków Alfa, Hotel Park Inn by Radisson przy Szyperskiej. W planach lub w realizacji są już następne inwestycje. Na początku roku otwarty ma zostać Hampton by Hilton przy ul. Św. Marcin, trwa budowa Moxy marki Marriott International koło lotniska Ławica.

– Oznacza to, że w Poznaniu przybyło przynajmniej około tysiąca miejsc hotelowych, a ciągle pojawiają się kolejne

– mówi Wojciech Mania, kierownik oddziału promocji turystycznej z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Poznań przyciąga dużych, światowych graczy z branży hotelarskiej. Niektórzy wybierają także bardzo ciekawe obiekty, by otworzyć tam swój gościnny biznes. Ze wcześniejszych zapowiedzi wynika bowiem, że hotel powstanie w budynku dawnej synagogi przy ul. Wronieckiej, gdzie przez lata mieścił się basen. Także kamienica przy Paderewskiego, niegdyś zeskłotowana przez poznańskich anarchistów, zmieni swoje oblicze i będzie tam hotel marki Best Western. Ten sam gracz otworzy też hotel w willi przy ul. Libelta.

Dodatkowo na Garbarach, na pustej działce, ma powstać nowy hotel, w sąsiedztwie obiektu Park Inn by Radisson.

Niedawno też fundusz Structure Capital zakupił działkę od Archidiecezji Poznańskiej między ulicami Podgórną a Zieloną. W planach także ma budowę hotelu. Otwarty zostanie też hotel w dawnym Bazarze.

- Z tego co wiemy, jeszcze kilka innych dużych marek sonduje otwarcie swoich obiektów w naszym mieście w ciągu trzech najbliższych lat. Przez ostatnie lata inwestycje hotelowe były u nas zamrożone, teraz się to zmienia. Hotele stają się tak samo opłacalne, a może nawet bardziej niż powierzchnie biurowe

– mówi Jan Mazurczak, prezes PLOT.

Poznań przeżywa więc dużą, hotelową rewolucję. - Rynek hoteli się zmienia, jego wzrost na poziomie trzech-czterech gwiazdek kształtuje się na poziomie ponad 60 procent. Coraz bardziej gonimy najpopularniejsze polskie miasta. Branża hotelowa widzi, że może dobrze zarobić na swoim biznesie w Poznaniu – mówi Jan Mazurczak.

Kto najchętniej przyjeżdża do Poznania i w jakim celu? O tym dowiesz się w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 48% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Marta Danielewicz

m.danielewicz@glos.com

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.dziennikbaltycki.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.